08 maj 2017

Pölder gnällig så initusan idag...

...det flyter inte alltid som det ska både i trafiken (läs förra inlägget) och med vissa saker
"har skaller i instrumentbrädan"på min bil som still har nybilsgaranti...grrrrrrrrrrr
inlämnad idag för fix = enkelt att fixa sas det...
det är ju alltid ett projekt att lämna bil i jkpg när man jobbar på landsbygden 4 mil från verkstaden....
tidig morgon blir det o skjutsprojekt med frugan...tur hon är snäll :-)
bil klar på sms
projekt två börjar....att komma dit
kommer dit
ljud fixat
bra säger jag
då är vi kvitt då
nej det är vi inte...det kostar 1300 spänn för det var "din eftermonterade KCR-box" som skallrade o lät
nänänä....det är instrumentbrädan säger jag
näe säger koundmottageren
som tur var hade jag inget kort/pengar på mig
så jag betalade inte då (skulle komma tillbaka)
jag åker iväg....nerför backen från verkstaden = dålig väg....
SKALLRAR SOM VANLIGT från instrumentbrädan
INTE ÅTGÄRDAT ALLTSÅ....
1300 spänn för en flyttad KCR-BOX som inte låter ett dugg!
jag har råd :-)....men jag lovar att jag inte skall paya detta
tillbaka till verkstaden
det låter säger jag
inte åtgärdat
vänta ett tag säger kundmottagaren
kommer ut med servicekillen
vi må åka en sväng säger han...du har inget ljud i din bil
jag har fixat
vi åker en sväng
ca 200 m ut räcker från verkstaden
SKALLRAR SOM FAN FRÅN INSTRUMENTPANELEN
tusan oxå är det DET LJUDET SOM ÄR FEL säger verkstadskillen
ja säger jag...du sa ju att du hade kört bilen o allt var ok och att det var "DEN EFTERMONTERADE KCR-BOXEN" SOM LÄT (bilfirmor av den finare sorten gillar inte "EFTERMONTERADE KCR-BOXAR"
SLUTLEDNING
han hade inte ens kört bilen
inte ens lokaliserat felet trots att det var en annan på firman som påvisat detta in på firman innan jag lämnade in för felet...
öppnat huven bara...ruskat på "EFTERMONTERADE KCR-BOXEN" o känt att den satt "nog löst"
1300kr i krav
ny inlämning av bilen för att fixa skallret
ny tidig uppstigning
ett helvete att ta sig mellan jkpg o Nässjö
inte nog med att man har pollenallergi o är trött den här årstiden pga det...man skall få pyssla med saker som tar energi liksom

Inga kommentarer: