26 mars 2018

VARNING GARMIN VARNING...


...tjaaaa kanske inte bara vinklat mot Garmin utan alla pulsklockor!!!
Jag refererar dock mot Garmin för det är den jag använder.
Kör Edge 1030 med pulsband!
Problemet jag haft nu i knappa 3 år är att jag haft hög puls ...alldeles för hög puls på träningspassen.
160 i prattempo i slakmota #pölderorolig
Nu tror jag gåtan är löst...mitt pulsband...6 år gammalt :-)...#pölderdumsnål
Det händer saker med pulsbandet o framförallt om du tränar mycket o i många år!
Mitt råd...köp/byt pulsband efter MAX 2 år :-)
Nu sitter jag med 25-35 pulsslag mindre igen :-) i prattempo!!!
Förlåt att jag inte förmedlat detta innan...ska ta detta med Garmin...sanslöst viktigt att förmedla budskapet om det nu är så!!!

2 kommentarer:

Per sa...

Alla år av träning ger helt plötsligt resultat!! ;)

Emil sa...

Brukar lösas av sig självt eftersom garmins pulsband ytterst sällan håller >1år