24 januari 2011

R4...

..var det gott om denna helgen på alla världscuper....ja i spåret inte på intervjubilder efter loppen ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och med det menar du att den nya bindningen inte alls håller måttet antar jag. Precis som den nya Salomon-bindningen som inte heller fungerar bra och vi som betalar för detta är dina och alla andra handlares kunder. Kul och stå i garaget och fila på gamla SNS-klossar för att få skor för 2 200 att fungera. Minns du när byglarna hoppade ur Edsbyns första NNN-bindningar? Vi är tillbaka där snart... :-) / Skid-Åke

Tony Pölder sa...

jadu...inget som jag kan styra över mer än hoppas att salomon o rottefella gör bindningar som håller. Det blir mycket jobb för oss oxå som inte genererar några pengar utan bara kostsam tid o irriterade kunder som tycker att man säljer dåliga produkter. Men valet tex på Rottefella har ju bara varit den nya exceleratorn, de har ju slutat sälja R4 till kund. Det är bara tur att jag köpte på mig ett tusental av R4 i spekulation förra våren för jag kände av detta redan då o ville ha en backup.

Anonym sa...

Jag har inte hört nåt angående att nya Salomon ska krångla som Skid-Åke skriver. Bara att Rotefellas gummikudde spricker.
Har du hört nåt om Salomon-krångel Tony?
Mvh Niklas

Anonym sa...

Salomon har problem med anpassningen mellan olika sulor och bindningar. Det finns en tabell som visar detta här: http://www.nordicskiracer.com/news.asp?NewsID=5275

Kuddarna i mina nya Propulse är redan slitna efter bara några mil, det är ett stort kraftmoment som ska genom en rätt klen kudde. För att få årets Carbon Lab att fungera i gamla bindningen måste kudden kapas eller så får man köpa x antal nya Propulse-bindningar.

Att Pilot-bindningen inte fungerar i klassiskt vet väl alla redan,fjädern fryser fast.

/Skid-Åke

Tony Pölder sa...

vi har lite problem oxå med pulse nu...tror att vi lokaliserat problemet. Kudden krossas när man kör med första pilotsulan som kom, den var ej vinklad i plasten vid tårna såsom de nya pilotsulorna är.