10 februari 2012

Beröm från en gammal skidåkare på mailen

Tjena!

Måste erkänna att jag var lite skeptisk när jag beställde ett par Fischer RCS hos dig före jul. Skulle det finnas tillräckligt hårda för en 100-104 kg tung Nordanbro? Men när jag kände på spannet första gången så blev jag rädd att de skulle vara för hårda...Dom är verkligen stenhårda!!
På premiärturen i Sjusjoen var det -2 kraftigt snöfall och lösa spår...och bergfäste på 4 lager blå extra... Tänkte att nu är dom väl för mjuka och jag kommer att ha dåligt glid...typiskt....

Har nu åkt ett antal mil, med kanonfäste i både nysnöföre och lite hårdare spår. (3-4 lager blå extra räcker) Men det här med glidet...

I förra helgen åkte jag Mattila Ski Maraton (-14, snö i luften och lite blåsigt, vallat med blå skigo LF) och för andra gången i mitt liv så gled jag ifrån jämbördiga skidåkare när jag låg först i en klunga. (Första gången var en Salomon Cupfinal i Sollefteå 1989 :-) Med min storlek så tar jag ju en del fartvind för bakomvarande, men dom bara försvann. Hade både bergfäste och kanonglid. Underbart!!

Så tack för ett kanonjobb. Nu ska jag sluta var skeptisk. Det går att köpa bra skidor på "postorder" om rätt person plockar ut dom.

Med Vänliga Hälsningar

Anders NordanbroRådgivare

Skandia
Hamntorget 1, 65226 Karlstad
Besöksadress: Hamntorget 1

Inga kommentarer: