Jag menar att Fischer och Rottefella tillsammans har en dominerande ställning som de utnyttjar var för sig och tillsammans. Antagligen finns det starka intressenter och (statliga?) ekonomiska incitament bakom detta. Du ser väl själv "tröskeleffekten" för den familj som vill byta bindningssystem idag...och det verkar inte bli billigare, 950 kronor för några gram plast...Bindningssystem borde redan på 80-talet har standardiserats och NNN antagits som norm men med flera tillverkare (precis som det var då..) I F1 och rally har man gått den vägen både med däck och bilar.
7 kommentarer:
Sjuk var ordet. Visar en marknad helt ur balans..
förklara lite vad du menar
Jag menar att Fischer och Rottefella tillsammans har en dominerande ställning som de utnyttjar var för sig och tillsammans. Antagligen finns det starka intressenter och (statliga?) ekonomiska incitament bakom detta. Du ser väl själv "tröskeleffekten" för den familj som vill byta bindningssystem idag...och det verkar inte bli billigare, 950 kronor för några gram plast...Bindningssystem borde redan på 80-talet har standardiserats och NNN antagits som norm men med flera tillverkare (precis som det var då..) I F1 och rally har man gått den vägen både med däck och bilar.
om det skulle vara som du skriver så skulle det verkligen bli monopol...en bindningstillverkare...skulle kanske inte vara så bra
Vem tillverkar Rottefellas NNN förutom de själva?
Ingen...Rottefella är NNN....finns i Norge
Salomon finns i Frankrike
2 firmor på 2 olika system....sen finns det ingen annan
Ingen...Rottefella är NNN....finns i Norge
Salomon finns i Frankrike
2 firmor på 2 olika system....sen finns det ingen annan
Skicka en kommentar