04 januari 2017

Ustiugov...jag vet inte jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förutom att han är ryss, vad är det som säger att han inte skulle vara ren?
Han är inte så överlägsen som Sundby har varit (eller Therese J) så att han åker ifrån de andra hur som helst. Han är grymt stark i spurten och har orkat bra på distans även om han fick stryk av ex Heikinen med ganska mycket igår. Han har massor av JVM medaljer, har vunnit tävlingar i världscupen förut. Var i ledningen till sista dagen i tour av Canada förra året innan han (med hjälp av dåligt fäste) föll ihop sista dagen. Visst kan han vara dopad precis som flera andra i fältet men samtidigt borde även ryssarna med sina resurser och antal åkare någon gång kunna få fram riktigt duktiga åkare. Något annat vore oerhört märkligt. Det är ju inte så att ryssarna har vunnit ihjäl längskidåkningen de senaste 10 åren.

Tony Pölder sa...

Köper ditt resonemang...jag vill inte vara negativ o pessimist...men jag tror att du liksom jag som även många fler ändå känner en liten tveksamhet....
men man är inte dömd för något "så länge man inte är dömd"
jag är bara bitter på att typ hela pallen på OS-femmilen i Sotji verkar ha varit dopade...o det var 3 ryssar vilket betyder att stafettlaget oxå var dopat...osv osv...