04 juni 2017

Trägen vinner...

...slitit ett tag nu....tillsammans med min Garmin
den har hela tiden jävlats med mig
för låg fart och för hög puls
idag klev jag nog över en liten formtröskel
klok grej den där garminen :-)...visar verkligheten liksom
för mig är ensamcykling och snittfart över 30 inkluderat med snittpuls under 140 = bra ben och kropp
idag kom det
30,1 och 135 i snitt....låt vara bara dryga 90 minuter men ändå liksom...och jag var ensam och det var inte gynsam vind :-)
Att kunna träna och ha koll på pulsen är en ynnest som alla som inte gjort det borde pröva på...du ger din kropp en exaktare bättre och snabbare träningsintagning...kan styra din slitenhet och när du kan gå på + hur länge du kan träna och hur länge du skall vila mellan passen...mmm...bra pulsklockor hjälper dig med detta...!
Nu känns 30 mil runt vättern lite enklare...

Inga kommentarer: