15 december 2017

Från kund i Dalarna...

Hej !
Skriver till er enbart för att informera er av min upplevelse av rossignol r-skin comp . Detta är en fantastisk skida .
Är själv 173 cm ,vikt 75 kg i kalsonger och normal åkare (medel).
Min skida är 198 cm . Tror den uppmättes till cirka 0,5-0,6 i framkant av fällen . Är mycket lätt att föra fram . Går bra för mig vid (-1 och -2) . Skidan upplevs bättre vid (-1) . Kanske är en vanesak . Kanonfäste i alla väder .

Använde den häromdagen på konstsnö ute ( väder var -8 , dimma , snö i luften ) . Hade då behandlat fällen med Swix blå (sög upp vallan med papper och järn ) . Åkte på skinnen i 2,5 h – kanon bra glid och fäste . Det jag kanske önskar är att bindningen stod på (+1) istället . Ännu bättre glid – fästet verkar alltid vara bra . Skidan ändrar egenskap när man går till (-2 och -3) . Min kompis sade samma sak . Han provade även skidan .
Han väger 67 kg , 75 år och är elitmotionär .
Åkte på (-1)  .

Hoppas att detta kan vara er till glädje . Min Julklapp till er .

Med vänliga hälsningar Peter/ God Jul och gott nytt år

Inga kommentarer: