15 december 2017

Ibland gör man allt för sina kunder...

...man tom går ner på knä o mäter spann på en spannplatta #fredagsmysliksom
Jag må fundera...det var nog 5 år sedan sist...jag mätte ut ett spann på spannplatta...dvs dra ett papper under skidan o kund står på!
Vi på Pölder Sport tycker att det INTE FUNGERAR ALLS BRA ATT PLOCKA SÅ...
Visst...man ser vallafickan...men det är det enda man ser...du ser inga tryckzoner...dvs du kommer inte att förstå o se om o när skidan går bra!
Du ser inte hur många lager du behöver lägga på...du ser inte vallafickan mm mm
DET ENDA RÄTTA är att plocka med sina egna händer dvs på känsla och sen därefter så in med dem i en datamaskin så man får se kurvorna med alla zoner + tryckpunkterna!
När jag var elitskidåkare....ler...och det är jättttteläääängesedan :-) så plockade jag ut mina sponsskidor endast med handkänsla....jag vägde 78kg när jag åkte som snabbast!
Typ om jag fick 20 par från min sponsor så fixade jag på fabriken att plocka 20 par som funkade för 78kg +- lite ...typ mer fäste på vissa o mindre på vissa...alla fick man fäste på...MEN DET STORA PROBLEMET var att få glid på skidorna...det var bara runt 5 par av 20 som gick kanon....
det man inte fattade då på 80-talet var att det var rätt tryckzoner på dessa guldpar o fel tryckzoner på de som gled dåligt...det enda lilla hjälpmedlet man hade var att kika på att de spretade litegrann i framdelen + att de var lagomt mjuka därbak....
FANTASTISKT KUL JOBB MAN HAR...att få ha varit med på denna resa och att numera fatta hela vägen vad som gäller för att hitta ett par bra skidor!
Se verkligen till när du skall handla nya skidor....att detta blir 100% rätt....det är ju liksom inte bra att lägga typ 3000kr på ett par nya skidor och sen går de "skit liksom"...som att kasta pengarna i sjön!
Pröva inte ut era skidor på "golvet"/spannplatta!
Pröva ut de med händer som har känsla + att du får de genomsökta i en datamaskin som kan visa tryckpunkter/zoner

Inga kommentarer: