13 oktober 2019

Förlåt...

Har just skrivit klart nya PÖLDERKATALOGEN för vintern 2019/2020

En liten miss i farten blev det  på presentationen av Salomons nya toppskateskida
Rört om en del roliga kommentarer på sociala medier att jag skrev att ”pappa” Harvey” hade superglid på denna skida förra vintern!
Givet så är det sonen Alex Harvey som har haft superglid på skidan, han avslutade sin karriär i våras. Pappa Pierre som jag har skrivit la skidorna på hyllan samtidigt som jag under slutet 80-tal, han är född 1957 

Jag mötte honom ett flertal gånger under min elittid men kan inte minnas att jag rådde på honom. Har försökt kika in på lite resultatlistor sen den tiden. Världscupen i Lahti 1987 dyngade han dit mig med dryga tre minuter vet jag, han kom 7:a och jag 28:a.
Han var topp tio i världen i flera år och tog några världscupsegrar 87-88 både i Falun och i Holmenkollen!

Pierre har etsat fast sig i mitt minne hårt, han var inte bara elit på längdskidor utan även cyklist på toppnivå och en av få som deltagit i Olympiska spel både sommar o vinter.
Han satt med i klungan på OS i cykel 1976 i Montreal, ni vet det klassiska cykelloppet då vår svenske cykelikon/legend Bernt Johansson vann solo på slutet!

Vem har inte sett det upploppet på TV?

Nog pratat om detta nu . Salomons nya fina superskidor både på klassiskt och skate är värda dagens namn Alex harvey och Jessica Diggins

Förresten ni har väl sett att trippla VM-medaljisten Finn-Hågen Krogh Norge har bytt skidmärke nyss till Salomon…ni vet han som konkurerar med Kläbo om att få åka sista sträckan för Norge i stafetterna?

Inga kommentarer: